03-635-9687

איך בוחרים עורך דין לגירושין?

התוצאה של הליכי הגירושין שלכם תשנה את מסלול חייכם לנצח, ולכן אסור שבחירת עורך הדין שייצג אתכם תיעשה בחפזה, שכן היא עלולה להיות ההחלטה החשובה ביותר שתקבלו בכל הליך הגירושין. אך מהי הדרך הטובה ביותר לאתר עורך דין בתחום זה, וכיצד תהיו בטוחים שעורך הדין מקצועי ומתאים לצרכים שלכם? לפניכם המדריך שייתן לכם תשובות לשאלות הללו ויסייע לכם לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם.

המלצה על עורך דין לענייני גירושין – זה יכול להיות טוב, וזה יכול להיות ממש רע

כמו בכל תחום, הדרך הטובה ביותר להתחיל חיפוש אחר איש מקצוע בכלל, ובתחום עריכת דין בפרט, היא באמצעות מכרים, בני משפחה וחברים שהתנסו בתהליך ויכולים להמליץ על עורך דין מייצג מקצועי.

היתרון של ההמלצות הללו הוא שהן אותנטיות, ובמרבית המקרים יחד עם ההמלצות החמות ייחשפו גם ההסתייגויות, כך שכל מי שעבר את התהליך יחשוף בפניכם גם את היתרונות וגם את החסרונות של עורך הדין שייצג אותם בתהליך.

השאלה החשובה ביותר שעליכם לשאול היא, האם הממליץ היה שוכר את שירותיו של עורך הדין בשנית. אם התשובה חיובית, יתכן ששווה לכם לבחון את האפשרות בחיוב.

עם זאת, במקרים רבים חיפוש אחר עורך דין לענייני גירושין הוא עניין שרוצים לשמור בסוד, הן מפני שזה נושא אישי, והן על מנת לשמור על גורם ההפתעה, שעשוי להיות יתרון, ובמקרים אלו הפנייה למכרים עלולה להיות צעד לא נכון.

איתור איש מקצוע במרחבי הרשת – כשיודעים מה לחפש מגיעים לעורך דין הנכון

מאותה סיבה, החיפוש ברשתות החברתיות עלול להיות צעד שגוי, מה שמותיר את האפשרות הדיסקרטית הבטוחה מכולן- חיפוש באתרי אינטרנט של עורכי דין לענייני גירושין.

גם כאן אתם עשויים להיתקל באנשי מקצוע שנשמעים ונראים מקצועיים לחלוטין, אך כדי שתדעו כיצד להבדיל בין הטובים מביניהם לטובים יותר, כדאי לבחון מספר פרמטרים שיכולים להיות אינדיקציה טובה באשר למקצועיות של עורכי הדין שאתם בוחנים.

עד כמה האתר מעודכן?

עדכון האתר מעיד במידה ניכרת על הפעילות של עורך הדין. בדרך כלל אתרים מעודכנים מציגים פסקי דין אחרונים ומאמרים מקצועיים בנושאים שונים.

אתר אינטרנט שמתוחזק בצורה מקצועית מעיד על עסק שעובד וסיכוי טוב יותר למצוא מאחוריו איש מקצוע פעיל שלהוט לייצג אתכם.

מה לחפש באתר?

שינויים מהותיים שחלו בתחום דיני המשפחה חושפים באופן ברור עורכי דין שמעדכנים באופן שוטף את האתר וכאלו שלא מתחזקים אותו או שעובדים בשיטות מיושנות.

להלן המושגים שיבהירו לכם מיהו עורך הדין שאתם מחפשים:

  • "הגדרה הורית שווה" – כיום מקובל יותר לקבוע משמורת הורית או אחריות הורית משותפת מתוך ההנחה כי קיימת חשיבות רבה לכל אחד מהצדדים בתא המשפחתי, זאת בהשוואה למה שהיה מקובל עד לשנת 2008, שמשמורת משותפת הייתה נתונה להסכמת האם בלבד.
  • מזונות – בחודש יולי 2017 חלו שינויים באשר לקביעת תשלומי המזונות עבור ילדים מעל גיל 6, שעד אז נקבעו בצורה אחידה. בחינת מאמרים ופסקי דין באתר תאפשר לכם לבחון האם עורך הדין שאתם בוחנים בקיא בהם.
  • "זמני שהות" – המונח המקובל כיום לביקורים ול"הסדרי הראייה" המוכרים מהעבר. פרט למינוח עצמו, גם ההסדרים עצמם השתנו, ובעוד בעבר נהוג היה לקבוע פעם או פעמיים בשבוע, בהם הילדים מתראים עם ההורה (בדרך כלל עם האב) למספר שעות ללא לינה (אלא אם הילד מעל גיל שנתיים), ההסדרים הקיימים כיום שונים וגמישים יותר. במקרים רבים חלוקת הזמנים הנפוצה היא 5/9, 6/8 או 7/7, בהתחשב בטובת הילד, גילו ומרחק מגורי ההורים. השינוי העיקרי בזמני השהות נובע מרישום וצורת כתיבה חדשה, שמגדירה את הזמנים בהם הילד שוהה בכל בית (אצל האם ואצל האב) מבלי לקבוע מראש זמני שהות שמפלים את האב, כפי שהיה נהוג בעבר.

פגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין מומחה בגירושין היא חיונית

גם אם תצטרכו להשקיע כמה מאות שקלים עבור פגישת ייעוץ ראשונית, אל תוותרו על כך, שכן במסגרתה תוכלו לבחון את הכימיה עם עורך הדין שבחרתם, תכירו את המשרד ותתרשמו מאופי הפעילות בו.

פגישת הייעוץ אינה מחייבת אתכם, אך במסגרתה תוכלו להעלות לבטים, חששות ושאלות בסוגיות שונות ולקבל רושם ראשוני על התנהלותו של עורך הדין.

חשוב לבחון במסגרת הפגישה את מידת הקשב של עורך הדין, האופן בו הוא משיב לשאלותיכם, עד כמה הוא רוצה לפעול לטובת הילדים, והאם יש לכם מטרות משותפות.

כמו כן, מומלץ לשאול האם עורך הדין ייצג במקרים דומים לשלכם, כמו ילדים עם צרכים מיוחדים, אלימות במשפחה, אלימות כלכלית וכדו', ומה סיכויי ההצלחה.

כמה זה עולה?

אין מחירון אחיד לייצוג של עורך דין לענייני גירושין, והתיק עלול לעלות בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. במרבית המקרים המחיר נקבע על סמך המוניטין והניסיון של עורך הדין, אם כי אין בכך להעיד על התוצאות של ההליך.

למה עליכם לצפות מעורך הדין לגירושין?

  • ידע מקצועי והיכרות עם כל דיני המשפחה והאמור בחוק.
  • יכולת ביטוי גבוהה לצורך התנסחות בבית המשפט ולצורך מתן הסברים שיסייעו לכם להבין את ההליך.
  • דעות אישיות שתואמות את דעותיכם על מנת להבטיח חתירה למטרה משותפת ודאגה לאינטרסים שלכם באופן מיטבי.
  • יכולת דיוק בפרטים.

לסיכום,

בחירת עורך הדין היא ההחלטה החשובה ביותר בהליך הגירושין שלכם. על מנת להבטיח שתבחרו בעורך דין הטוב ביותר עבורכם מומלץ להיכנס לאתר ולבחון מיהו עורך הדין שעומד לייצג אתכם. פרט לכך, בקרו במשרדו והתייעצו עמו על מנת לבחון את אופי עבודתו ולתאם ציפיות.

לפגישת ייעוץ ראשונית במשרד עורך הדין טל פרי חייגו 03-635-9687.

השאירו פרטים:

מעל עשור של ניסיון בדיני משפחה
מעל 90 אחוז נצחונות בתיקים
רגישות לצד מומחיות
התמחות בתיקי גירושין וצוואות מורכבים
יחס חם ואישי לכל לקוח
הקפדה על דיסקרטיות מוחלטת

עוד בנושא

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

משרד עורכי דין מוביל לענייני גירושין ומזונות ילדים עם פתרונות יצירתיים שטובת הילד היא במעלה ראשונה. עורך דין דיני מזונות בתהליך של גירושין, דנים בסוגיות

קרא עוד »
עורך דין צוואות
עורך דין צוואות

משרד עורכי דין טל פרי מביא עימו ידע ובקיאות בניסוח צוואות, ניהול צווי ירושה, התנגדות לצוואות, וקיום צוואה. עורך דין לענייני צוואה כמעט כולם מכירים

קרא עוד »
דילוג לתוכן