03-635-9687

כיצד מחולקים הנכסים?

עורך דין בענייני ירושה הוא באופן טבעי מקור מידע לכל מי שרוצה לדעת כיצד יחולקו הנכסים שהשאיר אחריו אדם שהלך לעולמו. במשרד עורכי דין ונוטריון טל פרי ושות' הצטבר ניסיון רחב היקף בתחום ספציפי זה, והוא מתורגם לשירות מועיל אשר כולל הסברים סבלניים לגבי חוק הירושה והאפשרויות שהוא מקנה.

עורך דין בענייני ירושה – איך מחולקת ירושה כשאין צוואה?

* בן/בת זוג (כולל ידועים בציבור) – החלק של בן/בת הזוג בעיזבון כולל את כל תכולת הבית המשותף, המכונית (אם היא בבעלות משותפת), ומחצית משאר העיזבון כשהמנוח או המנוחה השאירו אחריהם ילדים, הורים או נכדים. במקרה כזה, כשיש דירה אשר רשומה על שם שני בני הזוג, מי שנשאר בחיים יחזיק ב-¾ מהנכס (החצי שהיה ממילא בבעלותו עוד לפני פטירת בן/בת הזוג, ועוד חצי מהחצי השני). אם למנוח או למנוחה אין ילדים, הורים ונכדים, בן/בת הזוג מקבלים ⅔ מהעיזבון והשליש הנוסף מתחלק בין שאר היורשים (אחים ואחיות, אחיינים ואחייניות, סבא/סבתא).

* ילדים – הילדים של המנוח או המנוחה מחלקים ביניהם מחצית מהעיזבון, בחלקים שווים. אם למשל יש 5 ילדים כל אחד מהם יקבל 10%. אם אחד הילדים הלך לעולמו לפני ההורה, הילדים שלו יקבלו את חלקו (ויחלקו אותו ביניהם שווה בשווה). כשאין בן/בת זוג אלא רק ילדים, הם מחלקים ביניהם את כל העיזבון, גם כן שווה בשווה.

* הורים – הורי המנוח או המנוחה זכאים לחלק מהעיזבון רק אם אין ילדים (לא חיים ולא מתים). אם יש בן/בת זוג, הם זכאים לשליש מהעיזבון, ואם אין בן/בת זוג – לכל העיזבון.

* אחים/אחיות – כשלמנוח או למנוחה אין ילדים, וגם ההורים כבר הלכו לעולמם, המעגל הבא הוא האחים והאחיות (וכן הילדים של כל אח או אחות שכבר הלכו לעולמם).

שקיפות מלאה ומקסימום סבלנות

השירות שמעניק משרד עורכי דין ונוטריון טל פרי ושות' לכל מי שמחפש או מחפשת עורך דין בענייני ירושה ניתן בשקיפות מלאה, וכולל כאמור הסברים סבלניים לגבי דרכי הפעולה האפשריות בכל סיטואציה. עוה"ד טל פרי אמון על גיבוש האסטרטגיה הנכונה ביותר בכל מצב, וכן על יישום האסטרטגיה באופן מיטבי.

כיצד מחולקים הנכסים?

השאירו פרטים:

מעל עשור של ניסיון בדיני משפחה
מעל 90 אחוז נצחונות בתיקים
רגישות לצד מומחיות
התמחות בתיקי גירושין וצוואות מורכבים
יחס חם ואישי לכל לקוח
הקפדה על דיסקרטיות מוחלטת

עוד בנושא

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

משרד עורכי דין מוביל לענייני גירושין ומזונות ילדים עם פתרונות יצירתיים שטובת הילד היא במעלה ראשונה. עורך דין דיני מזונות בתהליך של גירושין, דנים בסוגיות

קרא עוד »
עורך דין צוואות
עורך דין צוואות

משרד עורכי דין טל פרי מביא עימו ידע ובקיאות בניסוח צוואות, ניהול צווי ירושה, התנגדות לצוואות, וקיום צוואה. כמעט כולם מכירים את המונח צוואה, אך

קרא עוד »
דילוג לתוכן