03-635-9687

מהי משמורת משותפת?

המושג משמורת משותפת מתייחס להסדר משמורת אשר קובע כי לילדי הבני הזוג יהיו שני הורים המוגדרים כמשמורנים, כלומר גם האימא וגם האבא. במסגרת הסדר זה, ובניגוד להסדר ראיה שבו אחד ההורים מוגדר כמשמורן ואילו האחר הוא אשר מקיים עם ילדיו הסדרי ראיה. במצב הדברים של משמורת משותפת, גם האב וגם האם יכולים להיות עם ילדיהם באותה חלוקת זמן ואף מוטלת עליהם טיפול משותף בילדים ובדרך גידולם.

ראוי לציין כי המושג משמורת משותפת אינו קבוע בתקנות או בחוק כלל, אלא מושג זה הינו יצירה של בתי המשפט שנועדה לכנס תחת הביטוי את ההגדרה כי שני ההורים הם שווים בתור משמורנים של הילד, וזאת כאמור ללא קשר לזמני השהות של האב או האם עם הילדים.

בשנת 2008 פירסמה ועדת שניט דו"ח ובו המליצה באופן מובהק כי יש לבטל את חזקת הגיל הרך, המפורטת בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות – תשכ"ב-1962, כאשר על פי החוק המשמורת על ילד עד גיל 6 הינה ניתנת באופן אוטומטי לאם, וזאת מבלי לבחון את טובת הילד באופן ישיר ובעוד שלאב נקבעו זמני שהות עם ילדיו.

בשנים האחרונות קיימת הבנה משפטית כי האב יכול להיות משמורן יחד עם האם ולקיים משמורת משותפת לילדיהם בגיל שפחות משש שנים, שינוי זה מקיים תפיסה שוויונית בין בני הזוג אשר לרב מצליחה לקיים אורח חיים מציאותי אשר הינו לטובת הילדים.

לא זו אלא אף זו, וועדת שניט המליצה כי טובת הילד צריכה להיבחן באופן פרטני תחת עיני בתי המשפט, שכן על בני הזוג תוטל האחריות מלאה בגידול הילדים.

ועדת שניט המליצה, כי טובת הילד דורשת שלא תיווצר היררכיה בין בני הזוג בעקבות הליך הגירושין וכי חשוב שבני הזוג יהיו במעמד הורי שווה, גם אם חלוקת זמני השהות במקרים מסוימים אינה שווה.

חלוקת זמני שהות ומשמעותה לעניין המשמורת המשותפת

חשוב לדעת כי במקרים בהם חלוקת הזמנים במשמרות על הילדים הינה שווה, ככל הנראה חלוקה זה לא תקבע באופן ישיר את המשמורת משותפת בין בני הזוג, מכאן חשוב  מאוד להתייעץ עם עורך דין לגירושין עוד במסגרת הליך הגישור על מנת לקבל ייעוץ משפטי נכון שיהיו לו השלכות לגבי גידול הילדים.

חשוב להבין שייצוג משפטי בתחום דיני המשפחה הינו מורכב ממספר שלבים משפטים שבנוסף מתערבבים עם המתח הנפשי של התפרקות התא המשפחתי שבמצב רגיש וחשוב מעין זה אשר משפיע בצורה מהותית על החיים שלך ועל חיי ילדיך מומלץ להתייעץ עם המתמחה בדיני משפחה או דין גירושין בעל ניסיון משפטי רב וידע בחוק ובפסיקה על מנת לבנות עבורך אסטרטגיה משפטית נכונה לאחר בחינה מדוקדקת ונכונה של המצב המשפטי.

קבעו פגישה עוד היום עם עורך הדין טל פרי, עורך דין גירושין, בעל ניסיון רב בניהול משברים משפחתיים על מנת לקבל חוות דעת מקצועית ונכונה יחד עם הדרכה מקיפה ב-360 מעלות וקבלת מענה על כל שאלה.

השאירו פרטים:

מעל עשור של ניסיון בדיני משפחה
מעל 90 אחוז נצחונות בתיקים
רגישות לצד מומחיות
התמחות בתיקי גירושין וצוואות מורכבים
יחס חם ואישי לכל לקוח
הקפדה על דיסקרטיות מוחלטת

עוד בנושא

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

משרד עורכי דין מוביל לענייני גירושין ומזונות ילדים עם פתרונות יצירתיים שטובת הילד היא במעלה ראשונה. עורך דין דיני מזונות בתהליך של גירושין, דנים בסוגיות

קרא עוד »
עורך דין צוואות
עורך דין צוואות

משרד עורכי דין טל פרי מביא עימו ידע ובקיאות בניסוח צוואות, ניהול צווי ירושה, התנגדות לצוואות, וקיום צוואה. עורך דין לענייני צוואה כמעט כולם מכירים

קרא עוד »
דילוג לתוכן