03-635-9687

חשיבות הסכם ממון / חיים משותפים לידועים בציבור

הסכמי ממון הם יתרון עצום לזוגות לא נשואים, הזקוקים למבנה וביטחון בהיבטים רבים במערכת היחסים שלהם. היבטים אלה יכולים לכלול ענייני כספים קצרים וארוכי טווח, כמו גם עניינים מסובכים יותר כמו חלוקת נכסים הוגנת למדי במקרה של פרידה עתידית.

פעמים רבות ענייני כספים ורכוש עלולים לגרום למשבר במערכת היחסים, או שהם עלולים להוביל למחלוקות ואי הסכמות בין בני הזוג. הדבר נכון עוד יותר כאשר בני הזוג נאלצים לפרק את הזוגיות, וכשהרגשות תופסים חלק מרכזי בתמונה, הכול הופך להיות הרבה יותר קשה, מסובך ופחות נעים. מסיבה זו כדאי להקדים תרופה למכה ולהסדיר נושאים אלה מבעוד מועד.

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון קובע ומסדיר את אופן חלוקת הרכוש, ומגדיר מי מחזיק במה ובאיזה חלק, כך שניתן יהיה לתעד את האופן שבו יחולקו רכוש, חפצים אישיים, חסכונות וכל נכס אחר אם היחסים אכן יסתיימו מכל סיבה שהיא בעתיד, בין אם בני הזוג נשואים ובין אם לאו. במסגרת הסכם ממון נהוג לקבוע גם כיצד יתמודדו בני הזוג עם חשבונות בנק, חסכונות, חובות, משכנתאות ורכישות משותפות ולא משותפות שביצעו לפני ובמהלך מערכת היחסים, כמו דירה שנרכשה על ידי אחד מבני הזוג לפני היכרותם.

ביסודו, הסכם ממון נועד למנוע מחלוקות עתידיות, ובכדי שהוא יקבל תוקף משפטי, על שני בני הזוג לחתום עליו, ולאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה.

ראוי לציין שהסכמי ממון אינם מיועדים אך ורק לפרידות, והם מספקים דרך אידיאלית לקבוע סוגיות שונות כמו כמה כל אחד מבני הזוג תורם לתשלום המשכנתא או השכירות, כמה כל אחד מפריש לחסכונות עבור הילדים המשותפים וכדו'.

כיצד הסכמי ממון יכולים להועיל לזוגות ידועים בציבור, שאינם נשואים?

בני זוג שמוגדרים כידועים בציבור, ושוקלים לחיות יחד על ידי רכישת בית חדש או מעבר למגורים בנכס שאחד מהם כבר מחזיק בבעלותו, יכולים להסתייע בהסכם ממון, שיפרט בדיוק מה כל אחד מבני הזוג יתרום מבחינה כלכלית, וכן את הכוונות המוסכמות לגבי חלוקת הנכס במקרה של פרידה בעתיד.

לעתים קרובות, הסכמי ממון מעודדים את בני הזוג לשקול ולדון באופן אובייקטיבי בכוונותיהם לפני שהם מתחילים לחיות יחד, וההסכם מספק להם מושג ברור יותר היכן הם עשויים לעמוד במקרה שהקשר שלהם יתפרק בהמשך.

מהו הסכם בדבר חיים משותפים?

הסכם מסוג זה מהווה הצהרה, שכוללת את ההתחייבות של שני בני הזוג לנהוג בכבוד במהלך הזוגיות או בעת פרידה, לנהוג בשקיפות מלאה וכדו'. כמו כן, הסכם מסוג זה יכול להכיל ולהסדיר נושאים נוספים כמו הסדרי ממון, אופן גידול הילדים, חלוקת תפקידים וכדו'.

מהו הסכם פרידה?

הסכם פרידה נועד להסדיר נושאים שונים בעת פרידה בין בני זוג, וכולל את אופן גידול הילדים המשותפים, הסדרי ראייה ותשלומי מזונות, חלוקת הרכוש, וכל עניין שקשור בין בני הזוג.

אילו סעיפים חשוב לכלול בהסכם שבין זוגות שאינם נשואים?

  1. רכוש משותף – חשוב להגדיר במסגרת ההסכם איזה רכוש בני הזוג מעוניינים לחלוק, ואיזה רכוש הם מעוניינים לשמור לעצמם. כמו כן, יש לקבוע במסגרת ההסכם כיצד יחולקו הנכסים המשותפים- האם יימכרו, והכסף יתחלק בין בני הזוג, האם דירת מגורים תושכר, וכסף השכירות ייחסך לטובת הילדים המשותפים וכדו'.
  2. משמורת על הילדים – ענייני משמורת רלוונטיים מאוד עבור זוגות שהביאו יחד ילדים לעולם, ועל מנת להימנע ממחלוקות ועימותים סביב נושא רגיש זה, כדאי לקבוע את הסדרי הראייה, גובה המזונות, הוצאות שונות בהן יחויבו בני הזוג, ביניהם טיפולים רפואיים, חוגים, טיולים וכדו'.
  3. אופן הפרידה – סעיף זה נועד לקבוע כיצד תתבצע הפרידה, לדוגמה, האם אחד מבני הזוג יפנה את דירת המגורים המשותפת, תוך כמה זמן עליו לפנות את הדירה מיום הפרידה וכדו'.
    להסכמי ממון, פרידה וחיים משותפים אין נוסח אחיד, ועבור כל בני זוג ייתכנו נושאים אחרים שיעמדו על שולחן הדיונים וההחלטות. על מנת לעשות את ההסכם באופן שקול ונכון, חשוב לזכור את טובת הכלל, ולכן תמיד כדאי לנסח ולחתום על הסכמים אלו בשלב מוקדם ככל שניתן, מכיוון שביום שצריכים לפתוח את ההסכמים בכדי ליישם את הכתוב בהם, הרגש תופס מקום נכבד, ואופן לקיחת ההחלטות במרבית המקרים עלול להיות מוטעה.

לוח הזמנים לחתימה על הסכם ממון:

  • הסכם ממון יכול להיחתם טרם הנישואין בין הצדדים ולקבל תוקף בבית משפט לענייני משפחה ו/או על ידי .
  • ניתן לחתום על הסכם ממון גם במהלך הנישואין ולכלול בו את כל האמור לעיל ועל מנת לקבל תוקף להסכם חובה לאשרו בבית משפט לענייני משפחה .
  • עריכת ההסכמים הינם בעלי חשיבות עליונה על מנת לגרום בעתיד חילוקי דעות מיותרים בין בני הזוג "ומלחמות מיותרות" על כן יש לכלול בהסכמים את כל העניינים האמורים לעיל ,על כן יש לבחור עו"ד המומחה בעריכת הסכמים.

משרד עו"ד פרי ושות' עוסק במשך שנים רבות בעריכת הסכמי ממון וחיים משותפים תוך הקפדה על כל העניינים הנדרשים ושמירת זכויותיהם של הצדדים תוך הקשבה וייעוץ מקצועי .

השאירו פרטים:

מעל עשור של ניסיון בדיני משפחה
מעל 90 אחוז נצחונות בתיקים
רגישות לצד מומחיות
התמחות בתיקי גירושין וצוואות מורכבים
יחס חם ואישי לכל לקוח
הקפדה על דיסקרטיות מוחלטת

עוד בנושא

עורך דין מזונות
עורך דין מזונות

משרד עורכי דין מוביל לענייני גירושין ומזונות ילדים עם פתרונות יצירתיים שטובת הילד היא במעלה ראשונה. עורך דין דיני מזונות בתהליך של גירושין, דנים בסוגיות

קרא עוד »
עורך דין צוואות
עורך דין צוואות

משרד עורכי דין טל פרי מביא עימו ידע ובקיאות בניסוח צוואות, ניהול צווי ירושה, התנגדות לצוואות, וקיום צוואה. עורך דין לענייני צוואה כמעט כולם מכירים

קרא עוד »
דילוג לתוכן